اعضای انجمن اسلامی دانشجویان 22 دانشگاه كشور با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به خاتمی خواستار بررسی مجدد مشروعیت مجمع روحانیون مبارز و شخص وی شدند.

به گزارش فارس متن نامه سرگشاده 22 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر كشور خطاب به سید محمد خاتمی به شرح ذیل است:

آقای محمد خاتمی سلام

22 خرداد ماه سال حركت به سمت اصلاح الگوی مصرف را به یاد دارید؟ آیا انصافاً شما كه از سوی آمریكایی مآبان مرد تمدن‌ها و صلح لقب گرفته‌اید، تا به‌حال تبلور چنین بینش عمیقی را در میان ملت‌های دیگر جهان سراغ دارید؟ باور ما آن است كه بزرگ مدعیان دموكراسی هم در جهان رویای بهره‌مندی از چنین ملت فهیم و معتقدی را در سر می‌پرورانند، آیا با ما موافقید؟ صادقانه بگویید مانور بر روی خلق چنین حماسه‌ای و موهبت‌های آن تا چه اندازه به مزاج شما خوش می‌آید؟

آقای خاتمی

بارها و بارها شنیدیم، خواندیم و در رفتار شما هم به عینه مشاهده كرده‌ایم كه این شكست‌های متوالی برای جنابعالی و دیگر مدعیان اصلاحات بسیار سنگین تمام شده است، از شكست در مرحله اول انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری و عدم پذیرش دكتر معین گزینه پیشنهادی شما از سوی مردم گرفته تا شكست در مرحله دوم و عدم رأی به حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، سپس ناكامی تلاش مجدد شما در قالب شكست پروژه "باز باید سرنوشت از سرنوشت" در انتخابات شوراها، پس از آن از آخر اول شدن یاران خاتمی در مجلس هشتم تأمل برانگیز به نظر می‌آمد و اما قطعاً داغ‌ترین و سوزاننده‌ترین جای این غمنامه برای خاتمی، انتخابات 22 خرداد است.

البته انتخابات 22 خرداد ماه از چند جهت زخم‌های عمیق و كاری را بر حیثیت سیاسی شما وارد آورد، برای نمونه مرد 22 میلیونی دیگر ركورد‌دار نبود و امروز مردی از جنس مردم با 3 میلیون رأی بیشتر از مرد تمدن‌ها محبوب‌تر و برتر شده است. در نمونه‌ای دیگر شكست وحشتناك موسوی گزینه خاتمی كه حتی فغان و قانون گریزی‌های او بعد از انتخابات هم نتیجه‌ای جز پرده برداشتن از چهره افراد شكست‌خورده‌ای كه انگیزه‌ای جز خفه كردن صدای مخالف خود را ندارند، نداشت.

آقای خاتمی

چرا روزی از رقابت و مبارزه با احمدی‌نژاد خودداری كردید كه اكنون بخواهید بیرون از گود و از كیلومترها فاصله به اصطلاح شجاعت خود را به رخ بكشانید و در این میان هم از دیگران خرج كنید كه بیایید بنشینیم و بر مشروعیت این دولت بحث كنیم؟ خوشحال می‌شویم كه نظر شما را در رابطه با اینكه در خصوص مشروعیت مجمع روحانیون مبارز و از آن مهمتر شخص محمد خاتمی هم بحث شود بدانیم. آیا در باب این مسئله هم هنوز قائل به آزادی بیان هستید؟

آقای خاتمی

هیچ می‌دانید برای ما دانشجویان مشاهده فیلم ایتالیای شما، دست دادنتان با راسموسن به عنوان یك كافر حربی و... سؤالات زیادی را پدید آورده است، كه صرفاً ابلاغ یك تكذیبیه از سوی جنابعالی و نشر آن از جانب رسانه‌های حامی خودتان جهت سرپوش‌گذاشتن بر اشتباهات شما، این ابهامات را از ذهن مقدس دانشجویان پاك كه نمی‌كند هیچ، بلكه بر صحت آن نیز می‌افزاید؟ به نظر شما بعد دیگر نتیجه همه پرسی 22 خرداد ماه همان "نه" بزرگ مردم در به ساختارشكنی‌ها و تفكرات رفرمیستانه جبهه مطلوبتان نبود؟

آقای خاتمی

می‌گوییم اگر در انتخابات شركت می‌كردید و حالا كه نكردید، به جایش این ناكامی را بپذیرید به مراتب بهتر از این "خودكشی"ها و "خودزنی"های سیاسی برایتان تمام می‌شود. این عصبیت شما ما را یاد پرخاشگری‌های مرد مهربان "زنده باد مخالف من" در دانشگاه تهران می‌اندازد كه می گفت: "آدم باشید و گرنه می‌دهم بیندازندتان بیرون". آیا هنوز هم می‌خواهید این عدم ارضای شهوت قدرت در اردوگاه متبوع و از آن جدی‌تر رهبرش یعنی خودتان را با انتقام‌گیری و بی‌حرمتی به مردم و قانون‌شان جبران كنید؟

آقای خاتمی

فكر می‌كنیم برای این خیلی عصبانی هستید كه حتی حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی هم ادامه حیات سیاسی خود را بر طرفداری از شما و یارانتان ترجیح دادند و با خطبه‌های خود رشته‌های شما را پنبه كرده و آب سردی بر سرتان ریختند، عجب نماز جمعه تاریخی‌ای! بود. آیا باز هم با ما موافقید؟

در آخر آقای خاتمی

ما نامه مصطفی معین وزیر علومتان در برخورد امنیتی، قضایی، سیاسی، حقوقی با دانشجویان منتقد را هنوز به خاطر داریم. شما چطور؟

والسلام علی من اتبع الهدی

بر اساس این گزارش، این نامه از سوی انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های زیر صادر شده است:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی
نجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شهركرد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراك
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهركرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بوعلی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی بابل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا